Tillbyggnad av altan





Skön fortsättning på lördagen till er!

När Lantliv i höstas tipsade om den här bloggen på sin FB-sida
visades en bild på övre sidan av vårt hus på landet - 
med trappan bortriven och ersatt av ett snöre.




Vi ska ju bygga till altanen (de kan aldrig bli för stora!)
och nu väntar vi på att byggaren ska komma inom den närmaste tiden.
Hoppas bara att det inte blir för kallt för honom att gjuta pelarna och göra underredet.
Själva däcket ska vi lägga på själva.




Här är min amatörmässiga ritning av den nya altanen.
Den streckade linjen visar den nuvarande altanen
så det blir några kvadratmeter till.



(Som ni ser har jag ingen självkritik när jag visar detta,
jag kunde åtminstone använt linjal)

Jag återkommer säkert på nytt till detta som ska bli vårens roliga projekt.


Vi har en mulen, lite råkall lördag idag.
Skönt att ha en brasa att elda i.
Ha det gott!






Kommentarer

Kul med ny altan. Vi gjorde vår stor men har ändå byggt till den :) Tycker dina skisser är jättefina. Kram